Ben je op zoek naar een warme school met een hart voor alle kinderen in een groene omgeving?
Vind je het bovendien belangrijk om te kiezen voor een school met een
visie die bij jou past?
Kom dan zeker langs om kennis te maken en een kijkje te nemen in onze school!
Je bent steeds welkom na afspraak:
014/841202 of 0476259117
directie@bs-dewissel.be

KIJKDAGEN IN ONS EERSTE KLEUTERKLASJE EN IN L1

donderdag 14 maart 2024 vanaf 16u00
Info- en kijkmoment voor nieuwe kleuters en hun ouders in K1
donderdag 02 mei 2024 vanaf 16u00
Info- en kijkmoment voor nieuwe kleuters en hun ouders in K1 en voor leerlingen die volgend schooljaar naar onze lagere school overstappen en hun ouders in L1

KOM ONZE WARME SCHOOLSFEER OPSNUIVEN: GEZELLIGE WINTERAVOND SCHOOLFEEST

Op vrijdag 15/12/2023 kan je vanaf 17u00 tijdens onze Gezellige Winteravond komen genieten van
De Wissel-kerstsfeer.
Voor deze avond toveren we onze refter om tot een gezellig babbelcafé in kerstsfeer en in heel onze school kan je komen kijken naar een magische voorstelling. Het eerste thema van ons kunstproject LeesKunst is dit schooljaar namelijk “MAGIE”!
Ieder zal schitteren op zijn manier en met zijn talenten: dansjes, verhalen, tentoonstelling, live gezongen liedjes, lichtjesshow …
Iedereen is van harte welkom!

Op zaterdag 1 juni 2024 13u30 – 18u00 is het schoolfeest:
Het thema van de jeugdboekenweek van dit schooljaar is ‘sport en spel’. Dat vonden we meteen ook een heel leuk thema voor ons kunstproject ‘LeesKunst’ tijdens het tweede trimester. Onze kleuters gaan hiermee aan de slag tijdens een projectweek. De leerlingen van de lagere school laten elke maandagnamiddag tijdens muzische vorming hun inspiratie de vrije loop met verhalen over ‘sport en spel’. Ben je benieuwd welke dansjes, liedjes, toneeltjes, kunstwerken…. hieruit zijn ontstaan?
Kom dan zeker langs! Je kan ook komen kennismaken met al onze Wisseltjes en met het Wisselteam. We voorzien kraampjes met hapjes en drankjes… Iedereen is welkom op deze feestelijke namiddag!

Neem je nu graag al eens een kijkje in onze kleuterblok en bij juf Esther van de eerste kleuterklas?
Surf dan zeker eens naar onze pagina GO! BS De Wissel films

PRAKTISCHE INFO ROND INSCHRIJVEN

Inschrijven op onze school is mogelijk

• tijdens schooldagen: tussen 8u30 en 16:00, bij voorkeur na afspraak

• tijdens de zomervakantie: tot 5 juli en vanaf 17 augustus op ma, di, do en vr van 10u00 tot 15u00 op afspraak

Wat moet je meebrengen voor de inschrijving?

• identiteitskaart (eID), een isi+-kaart van het ziekenfonds of een ander officieel document waaruit de juiste schrijfwijze van de naam en de geboortedatum van je kind blijkt. Als niet-Belg kan je ook de volgende documenten gebruiken: Bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister, een reispas voor vreemdelingen die niet in België geboren zijn en niet in het vreemdelingenregister zijn ingeschreven.

Elk kind heeft recht op onderwijs. Daarom kunnen scholen ook kinderen en jongeren inschrijven die alleen documenten uit het land van herkomst of die zelfs geen officiële documenten hebben (bijvoorbeeld omdat ze illegaal verblijven in ons land). Het kind of de jongere moet in dat geval bij de inschrijving aanwezig zijn.
• Je bankkaart met je rekeningnummer

Wat vraagt de school nog?

Je moet ook het schoolreglement en opvoedingsproject voor akkoord ondertekenen. Als je dat niet wil doen, kan de inschrijving niet doorgaan.
Als je kind al eerder in een school was ingeschreven, meld je dat aan de ons.

Wanneer kan je je kind inschrijven?

Er is in ons land leerplicht vanaf 5 jaar. Leerlingen in het kleuteronderwijs die vijf jaar worden voor 1 januari van dat schooljaar moeten minstens 290 halve dagen aanwezig zijn per schooljaar om het schooljaar nadien toelating tot het eerste leerjaar te krijgen.

We raden echter heel sterk aan om kleutertjes tussen 2,5 en 3 jaar te laten starten in het kleuteronderwijs.
Zij leren in deze klasjes namelijk al echt héél veel. Er zijn heel weinig kinderen die pas op vijfjarige leeftijd naar school komen.

De instapdagen voor kleuters tussen 2,5 en 3 jaar zijn wel wettelijk bepaald, alleen op deze dagen kunnen de kindjes voor de eerste keer naar school komen. Op die instapdag moet jouw zoon/dochter minstens 2 jaar en zes maanden zijn.

Is je kind al drie jaar of ouder, dan moet je geen rekening houden met de instapdata.